Afbeelding van runners voor Run for KiKa social media. Afbeelding van runners voor Run for KiKa social media.


Durf te vragen

en gebruik social media

Kom in actie voor KiKa

Haal met jouw actie voor Nederland beweegt voor KiKa geld op en draag bij aan de toekomst van kinderen met kanker!

De beste tip die we je kunnen geven is: durf te vragen! Laat jouw omgeving via social media weten dat jij in beweging komt voor KiKa en vraag om een bijdrage.

Deel nu je eigen sponsorpagina met vrienden, familie en collega's!

Kom in actie

Het doel van KiKa: de genezing van kinderkanker verhogen naar 95%, zodat nog meer kinderen met kanker een toekomst hebben. Haal met jouw actie voor Nederland beweegt voor KiKa geld op en draag bij aan de toekomst van kinderen met kanker!

De beste tip die we je kunnen geven is: durf te vragen! Laat jouw omgeving via social media weten dat jij in beweging komt voor KiKa en vraag om een bijdrage. Hieronder een aantal tips en tools hoe je dat het beste kunt doen.

Whatsapp

Afbeelding van het sociale medium Instagram. Dit platform kan je heel goed inzetten om geld op te halen voor KiKa
Durf te vragen
Het is de aller-belangrijkste tip die we je kunnen geven: durf te vragen! Je vraagt het namelijk niet voor jezelf, maar voor de 25% van alle kinderen met kanker die nog altijd overlijden. Een appje is zo gestuurd, dus zet je over die eerste drempel heen en GO!
Gebruik een voorbeeldbericht
Vind je het lastig om te vragen? Gebruik dan ons voorbeeld bericht voor Whatsapp!
Stuur een herinnering
De kracht van herhaling! Het is wetenschappelijk bewezen dat je gemiddeld iets 3 keer moet vragen voordat mensen tot actie over gaan. Stuur je vrienden en familie dus gerust een herinnering als ze je nog niet gesponsord hebben ;-)
Maak het je sponsors makkelijk
Kies een bedrag door de paarse ‘€ Deel sponsorverzoek’ knop te gebruiken en stuur ze via Whatsapp een sponsorverzoek voor een zelfgekozen bedrag. Willen ze zelf een bedrag kiezen? Laat dan het bedrag leeg en delen maar!
Geef iets terug
Heb jij een ‘persoonlijke beloning’ op je sponsorpagina gezet? App deze naar je familie en vrienden zodat je ze in ruil voor een sponsoring iets terug kunt geven. Of het nu iets kleins is of wat groter, je zal zien dat het veel oplevert!
Bedank je sponsors
Vergeet je sponsors niet een persoonlijk bedankje te sturen nadat ze jou (en KiKa) gesponsord hebben.
1. Durf te vragen
Het is de aller-belangrijkste tip die we je kunnen geven: durf te vragen! Je vraagt het namelijk niet voor jezelf, maar voor de 25% van alle kinderen met kanker die nog altijd overlijden. Een appje is zo gestuurd, dus zet je over die eerste drempel heen en GO!
2. Gebruik een voorbeeldbericht
Vind je het lastig om te vragen? Gebruik dan ons voorbeeld bericht voor Whatsapp!


3. Stuur een herinnering
De kracht van herhaling! Het is wetenschappelijk bewezen dat je gemiddeld iets 3 keer moet vragen voordat mensen tot actie over gaan. Stuur je vrienden en familie dus gerust een herinnering als ze je nog niet gesponsord hebben ;-)
4. Maak het je sponsors makkelijk
Kies een bedrag door de paarse ‘€ Deel sponsorverzoek’ knop te gebruiken en stuur ze via Whatsapp een sponsorverzoek voor een zelfgekozen bedrag. Willen ze zelf een bedrag kiezen? Laat dan het bedrag leeg en delen maar!
5. Geef iets terug
Heb jij een ‘persoonlijke beloning’ op je sponsorpagina gezet? App deze naar je familie en vrienden zodat je ze in ruil voor een sponsoring iets terug kunt geven. Of het nu iets kleins is of wat groter, je zal zien dat het veel oplevert!
6. Bedank je sponsors
Vergeet je sponsors niet een persoonlijk bedankje te sturen nadat ze jou (en KiKa) gesponsord hebben.

Instagram

Afbeelding van het sociale medium Instagram. Dit platform kan je heel goed inzetten om geld op te halen voor KiKa
Link in bio
Zorg dat je in jouw Instagram biografie kort duidelijk maakt dat jij rent voor KiKa en zet hierin de link naar jouw persoonlijke sponsorpagina. Hier kun je in je Instagram posts vervolgens naar verwijzen zodat je volgers alleen maar hoeven te klikken om je te sponsoren!
GIF stickers
Instagram Storie plaatsen van jouw training of sponsoractie voor KiKa? Zoek bij de GIF-stickers op ‘Run for KiKa’ en gebruik alle toffe GIF’jes om jou verhaal op te leuken!
Gebruik hashtags
Zet verschillende hashtags in je Instagram posts zodat je berichten ook te vinden zijn voor mensen die jou (nog) niet volgen. Tip: gebruik #ikloopvoorkika of #NBVK en tag @nederlandbeweegtvoorkika in je post! Wie weet reposten wij jouw actie dan wel ;-)
Instagram TV
Een mooie sponsoroproep gefilmd? Of een video van een sponsoractie gemaakt? Plaats deze op Instagram TV! Hier kan je video’s van maximaal 1 uur plaatsen. Wees creatief en maak een leuke oproep (en vergeet natuurlijk niet naar de link in je biografie te verwijzen).
Instagram hoogtepunten
Leg in een aantal leuke Instagram Stories uit waarom jij meedoet met Nederland beweegt voor KiKa en sla deze op als hoogtepunt op jouw profiel. Zo blijft jouw verhaal langer dan 24 uur zichtbaar voor iedereen die jouw profiel bezoekt te zien.
1. Link in bio
Zorg dat je in jouw Instagram biografie kort duidelijk maakt dat jij rent voor KiKa en zet hierin de link naar jouw persoonlijke sponsorpagina. Hier kun je in je Instagram posts vervolgens naar verwijzen zodat je volgers alleen maar hoeven te klikken om je te sponsoren!
2. GIF stickers
Instagram Storie plaatsen van jouw training of sponsoractie voor KiKa? Zoek bij de GIF-stickers op ‘Run for KiKa’ en gebruik alle toffe GIF’jes om jou verhaal op te leuken!
3. Gebruik hashtags
Zet verschillende hashtags in je Instagram posts zodat je berichten ook te vinden zijn voor mensen die jou (nog) niet volgen. Tip: gebruik #ikloopvoorkika of #NBVK en tag @nederlandbeweegtvoorkika in je post! Wie weet reposten wij jouw actie dan wel ;-)
4. Instagram TV
Een mooie sponsoroproep gefilmd? Of een video van een sponsoractie gemaakt? Plaats deze op Instagram TV! Hier kan je video’s van maximaal 1 uur plaatsen. Wees creatief en maak een leuke oproep (en vergeet natuurlijk niet naar de link in je biografie te verwijzen).
5. Instagram hoogtepunten
Leg in een aantal leuke Instagram Stories uit waarom jij meedoet met Nederland beweegt voor KiKa en sla deze op als hoogtepunt op jouw profiel. Zo blijft jouw verhaal langer dan 24 uur zichtbaar voor iedereen die jouw profiel bezoekt te zien.

Facebook 

Afbeelding van het sociale medium Facebook. Dit platform kan je heel goed inzetten om geld op te halen voor KiKa
Maak je doel bekend
Laat iedereen weten dat jij je inzet voor kinderen met kanker en deel jouw persoonlijke sponsorpagina.
Zet je berichten openbaar
Vergeet bij jouw sponsoroproepen op Facebook het bericht niet op ‘openbaar’ te zetten zodat jouw Facebook vrienden het bericht kunnen delen. Sponsors komen namelijk vaak uit onverwachte hoek!
Tag en bedank sponsors
Vergeet je sponsors niet te bedanken! Doe dat door ze te taggen in een reactie onder jouw sponsoroproep. Zo zien je andere Facebook vrienden dat anderen het goede voorbeeld al hebben gegeven en dat zij dus niet achter kunnen blijven ;-) 
Gebruik mini-doelen
Wil jij graag een GROOT bedrag ophalen voor belangrijk kinderkanker onderzoek? Plaats op Facebook berichten met daarin een mini-doel zoals ‘Wie helpt me vandaag 100 euro op te halen’. Bij een makkelijk te halen doel, willen mensen je namelijk eerder helpen.
Geef iets terug
Heb jij een ‘persoonlijke beloning’ op je Run for KiKa sponsorpagina gezet? Deel deze op Facebook zodat je je sponsors wat terug kan geven. Of het nu iets kleins is of wat groter, je zal zien dat het veel oplevert!
Maak een event aan voor jouw sponsoractie
Organiseer jij een benefietavond, BBQ of een tweedehands kleding verkoop? Maak er een Facebook Event voor aan, nodig al je vrienden uit en zet de link naar je persoonlijke sponsorpagina in de beschrijving.
1. Maak je doel bekend
Laat iedereen weten dat jij je inzet voor kinderen met kanker en deel jouw persoonlijke sponsorpagina.
2. Zet je berichten openbaar
Vergeet bij jouw sponsoroproepen op Facebook het bericht niet op ‘openbaar’ te zetten zodat jouw Facebook vrienden het bericht kunnen delen. Sponsors komen namelijk vaak uit onverwachte hoek!
3. Tag en bedank je sponsors
Vergeet je sponsors niet te bedanken! Doe dat door ze te taggen in een reactie onder jouw sponsoroproep. Zo zien je andere Facebook vrienden dat anderen het goede voorbeeld al hebben gegeven en dat zij dus niet achter kunnen blijven ;-) 
4. Gebruik mini-doelen
Wil jij graag een GROOT bedrag ophalen voor belangrijk kinderkanker onderzoek? Plaats op Facebook berichten met daarin een mini-doel zoals ‘Wie helpt me vandaag 100 euro op te halen’. Bij een makkelijk te halen doel, willen mensen je namelijk eerder helpen.
5. Geeft iets terug
Heb jij een ‘persoonlijke beloning’ op je Run for KiKa sponsorpagina gezet? Deel deze op Facebook zodat je je sponsors wat terug kan geven. Of het nu iets kleins is of wat groter, je zal zien dat het veel oplevert!
6. Maak een event aan voor jouw sponsoractie
Organiseer jij een benefietavond, BBQ of een tweedehands kleding verkoop? Maak er een Facebook Event voor aan, nodig al je vrienden uit en zet de link naar je persoonlijke sponsorpagina in de beschrijving.
Afbeelding van het sociale medium Instagram. Dit platform kan je heel goed inzetten om geld op te halen voor KiKa

Whatsapp

Durf te vragen en stuur een appje naar vrienden en familie met de vraag of ze jou (en KiKa) willen steunen. Super easy met deze tips & tools!

Toolkit voor Whatsapp
Voorbeeldbericht
Afbeelding van het sociale medium Instagram. Dit platform kan je heel goed inzetten om geld op te halen voor KiKa

Instagram

Van mooie foto's tot leuke Stories: Instagram kan je met deze handige tools super leuk inzetten om geld op te halen voor Nederland beweegt voor KiKa.

Toolkit voor Instagram
Foto's voor Instagram & Insta Stories
Afbeelding van het sociale medium Facebook. Dit platform kan je heel goed inzetten om geld op te halen voor KiKa

Facebook

Het belangrijkste social media kanaal kan natuurlijk niet ontbreken bij het sponsorwerven voor KiKa. Gebruik deze tools voor optimaal resultaat!

Toolkit voor Facebook
Run for KiKa - Facebook kader

Cookievoorkeuren

Functioneel. Noodzakelijk om de website te laten functioneren.

Analytisch. Om bij te houden hoeveel mensen de website bezoeken.

Tracking. Om je een zo goed mogelijke ervaring te geven, de website te verbeteren, jou relevante informatie en advertenties te laten zien, en voor social media. Inschakelen